Friday, June 10, 2011

KL Gangster terbaekk der!!!

Salam Jumaat..semalam kan first tayangan KL Gangster kat seluruh pawagam ...memang sambutan dye memberangsang n terangsang dow..hahah..korang bayangkan..semalam...adik aku pie alamanda Putrajaya dalam kul 2 petang lebih tuk beli tiket..n begitu mengujakan biler adik aku dah smpai kat kaunter then dak yg jage kaunter tu gtau..semua tayangan tuk hari khamis tue dah full ok...adik aku kate memang ramai giler orang kat cinema tue..huk2..aku mase tue cam hampe dah..then disebabkan en. hubby aku nak tengok sangat cite nie..coz dye kate..dari pembacaan dye kat internet..semua yg dah tgk cite nie masa pra tonton bagi pujian  4.5 or 5 star beb tuk cite KL Gangster nie..so lagi la bersemangat kan nak tengok..

so..4.30 petang aku balik kije..adik aku datang amik n kami pun pie la sunway pyramid.. memang dengan harapan semoga ade tiket lagi..mase sampai tue..memang leh tahan gak la panjang line nak beratur beli tiket tue..sib baik adik aku dpt menyelit2 kat couple2 yang dok bercintan-cintun sambil tunggu turn tue..so dapatla line up depan skit..n finally when kat kaunter memang tinggal few je..nak beli seat 3 orang sebelah menyebelah tak dpt... so aku n hubby n adik aku din kena separate ..din duk kat line belakang kami..tak kisah la kan..yang penting dapat tiket..

so bile dah tgk cite nie..aku rase cite nie memang best..aku bagi 5 star beb...bangga anak melayu dapat menghasilkan kualiti cite camtue..even kite still tak leh nak setanding cite mat salleh..tapi kite patut bangga..memang takde babak2 romantika nie..penuh ngan aksi je..baru la best tgk..nak2 pulak watak zizan @ abg long dil..memang penyeri cite..setiap babak yang zizan kuar..memang gelak satu panggung dibuatnye...aku suke..hehehe.. then watak malek pun memang sesuai sangat aron aziz..macho n cool ah watak dye..aku suke..then watak dye pun jadi anak yang sayangkan family lak tue..memang touching dow..bak kate tagline jambu..muke legend..hati kiut..heheh..

lagi watak yang aku suke n puji watak si ajib..memang true frens derr... the way pembawakan watak dye memang sempoi..even dye kurus kering..tapi sesuai ah dye pegang watak tue..memek muke n cara percakapan dye memang stylo ah..n last sekali watak si shark tue..muke si syamsul yusoff tue dah la memang muke ala2 belagak kan..memang sesuai ah dye bawak watak jahat tue cume cam kurang skit dari segi penghayatan watak n the way dye bercakap..bagi aku de nampak cam kaku skit la..tak cool sangat..aper2 pun conclusion yang aku leh bagi cite nie memang best n tak rugi kalo pie tengok..aku rase cite nie leh kaut RM 10 juta kalo sambutan camnie berterusan..memang aku respect la pengarah muda n berbakat cam syamsul yusoff nie..so pasnie aku rase  aku akan tertarik ke panggung lagi tuk menonton cite2 hasil arahan dye.. terbaik dow... :)

No comments:

Post a Comment