Friday, June 3, 2011

Orang baru???

rindu rasenye nak update kat blog kesayanganku nie..alhamdulillah ade sedikit mase tuk aku catitkan sesuatu kat cini..huk..huk..31 Mei 2011 , selasa aritue..satu berita gembira telah aku terima..semuanya berlaku tanpa dirancang..Alhamdulillah rezeki dari Allah..dari pagi isnin tue aku dah rase cam tak sedap badan..then lunch time aku pie klinik ngan hubby aku..when jumpe doc n cite ape yg aku rase..doc kate perut aku kembung..angin gastrik katenye..so aku takde la pikir lebih2 kan..then aku gtau la kitaran haid aku camne lak when dah behenti makan ubat perancang tue..n sekali lagi doc kate ade 2 kemungkinan iaitu perubahan hormon coz aku baru henti makan ubat n kedua maybe aku pregnant..tapi mase tue siyes tak terdetik pun nak wat ujian UPT tue.. so mase tue aku terima jelah ape yang doctor kate..

then malam tue aku cam de terpikir lak nak wat ujian UPT tue sendiri kat umah keesokkan pagi nnti..so pagi selase tue nak pi mandi n siap2 nak pie keje..aku pun wat la UPT n aku cam tak caye je when result ujian tue ade 2 line..happy pun ade gak..heheh..so pas mandi tue..aku terus pie kejutkan hubby n suh dye tengok result..en. hubby aku senyum je n say alhamdulillah..aku happy n dalam mase yg same cam tak caye..yelah..coz dari pengalaman mereka2 yang penah ambil ubat perancang..mereka kate take times gak nak pregnant coz 2-3 bulan tuk ubat tue betul2 clear dari badan kite.. tapi tue la kan ..semuanya ketentuan Allah..aku baru je berhenti makan ubat dalam bulan April..then akhir bulan Mei nie aku dikurniakan rezeki tuk mengandung..Alhamdulillah....

kat ofis..aku still pikir betul ke aku preggy nie..ermm..then aku n hubby decided jumpe doctor tuk confirmation after aku balik kije..huhuhu..then when jumpe doctor n explain everything..doctor pun mintak aku wat UPT sekali lagi..then after dpt result..Doctor cakap..confirm n tahniah...aku n hubby mase tue senyum n say Alhamdulillah..mase tue byk benda yang terlintas kat pale otak aku..n wat mase nie doctor tak leh nak sure kan bile due date aku coz aku lupe tarikh last aku period tuk bulan Mac n lagi satu coz aku baru behenti makan ubat...so doctor suh 2 minggu lagi wat ultra sound..ermm..tak sabar rasenye aku nak tunggu tuk wat ultra sound tue tuk tengok orang baru dalam perut aku nie..huhu..semoga segalanya dipermudahkan oleh -Nya.. 

now bermulakan lembaran baru dalam hidup aku sefamily dalam persiapan menanti orang baru dalam hidup kami..aku n hubby bagi tau Irfan yang dye nak dapat adik..when kami tanye Irfan adik kat mane..then Irfan jawab..dalam..dalam.. comel je irfan jawab camtue....heheeh.. tuk yang second nie..Aku dan hubby berdoa agar dikurniakan baby gurl..kami hanye berdoa..tapi kalo Allah kurniakan kami baby boy..kami redha..yang penting baby nie sihat dan sempurna sifatnya..so doakan la semuanya selamat ye..amin..


No comments:

Post a Comment