Wednesday, March 2, 2011

Kuruskah Aku????

pejam celik..pejam celik...naahhh..dah masuk hari ke 15 rupenye aku berdiet nie.. so far...aku still berkobar-kobar tuk meneruskan usaha suci nan murni aku nie tuk turun kan berat badan aku yang berlebehan tak hengat punye nie...huhu.... seminggu wat diet nie hari tue.. turun 2 kg beb..dari 51 - 49..but minggu kedua nie aku tak berkesempatan lagi timbang..lagipun weekend haritu de kantoi makan karipap sayur + kuah kacang n de kot kantoi2 yg lain..gegegegege.....so aku pun tak yakin de penurunan minggu ke dua nie...adooiiiii aiiii.... kuruskah aku??????? lagi pun...hari2 ade je cabaran yang tak leh blah punyer yang wat aku tak tahan dow...mane tak nye.. mase tengah lunch kat pantry tue..ade je kudapan2 yang memang feveret aku kat atas meja...cam minggu lepas..de ofis mate belanje minum petang... sehari ke dua hari sebelum tue..de gak yg belanje minum laici beramai-ramai ...pedih hati aku menahannye...haishh..cam hari nie..kak mas de beli kuih keria kat food court ofis aku..perghh..memang la kuih feveret aku tueeeeeeeee.... aku tadi usha panas je bile kak mas offer kat aku..tengok orang lain makan same..perghh..telan air liur beb..huhhu..tapi disebabkan kesedaran yang tinggi akan kegemukan diri nie..aku tahan jebatt...cepat la turun berat badan aku nie..then pas tue aku akan makan semua yg aku nak makan tapi aku akan kawal kuantitinye agar tetap maintain and sihat..cayok Rahmah..cayok!!!

klah dah lame giler aku tak update menu diet aku kat cini....nnti tak dapat aku nak review previous menu aku tuk wat kajian n rujukan mase2 depan nnti kan.. nie la menu aku tuk hari nie..

Breakfast :
ayam goreng seketul
sayur campur

Lunch:
ikan pari bakar
air asam
sayur campur

p/s : ikan bakar memang terbaaaaiikkkkkkkkkk la...sedap giler..nyum..nyum..


dinner :
2 daging burger
coselow 

No comments:

Post a Comment