Tuesday, February 22, 2011

The day..

hehe..tajuk cam aper2 jekan..actually entry nie just aku nak cite pasal hari nie genaplah udah seminggu aku diet atkins nie.. 16/2 - 22/2 ..huhu..dari malam tadi aku memang berdebar2 nak tunggu pagi tuk acara menimbang..turun kah?? naik kah ?? or maintain kah?? semua nye bermain kat pale otak aku yg dah makin pening ne..hehe..so pagi tadi..dengan selambe n confident nye pas mandi..aku pun teruslah pie melakukan acara yang sangat dinanti2kan sepanjang diet nie..hehe..jeng2..jeng2...

tepat jam 6.15 pagi , 22 februari 2011 maka tercatatlah sejarah ...hehe..aku yang memiliki keberatan 51 kg sebelum inie..terus jadi 49 kg.. yeah...yeah...yeah...turun 2 kg beb..tau tak nape aku happy giler..coz diet nie bukan nye aku kebulur lapar..tapi sentiasa kenyang je..tak perlu cam diet2 yang aku wat sebelum nie..semua tak leh makan..alih2..bile dapat makan..semua aku balon..berlainan sekali ngan diet atkins nie..aku leh mkn byk tapi still dalam mode diet..hehe.. aku suke diet nie..aku tak rase susah pun..coz menu nye senang n aku suke ...

cube korang bayangkan..if seminggu leh turun 2 kg..so if sebulan aku leh loose dalam 8 kg beb..itu sudah mencapai target aku.. hehe.. suker2..memberangsangkan.. cume tuk second week nie..aku nak add sikit exercise..n aku rase aku pilih tuk sit up n skipping...tapi tue baru cadangan kat pale otak aku nie..pelaksanaan belum lagi..tengok keadaan semasa dulu..sebaik2 nye aku akan  try la kan..

mood aku pagi tadi punye la happy..alih2..smpai je lunch..pergh..cam haram.. aku memang hangin giler..ade je suare2 sumbang cakap kat aku "watpe diet..dah ok dah nie..dah kurus tue" eee..awatlah mereka sibuk sangat kan..aku punye suke la aku nak diet ke tak..bukan aku suh mereka diet sekali kan..cube la bagi kate2 semangat..nie tak..menyentapkan hati aku je adelah.. tapi takpe..nnti tengok la when dah capai target aku..nak tengok lak ape mereka kate..entah2..mereka jeles nnti ngan kerampingan aku..hahha.. muntah lagi..aper2 pun..rahmah..ko leh wat..biar la orang lain nak cakap ape..yang penting..aku enjoy n tau ape yang aku wat..cayok!!so kawan2..doakan la aku terus berjaya dalam diet nie n capai target aku yang tak seberape tue..pas nie leh la bergaye sakan..ceh..(camla bergaye sangat kan)..uikk.. muntah sendiri..hahah.. !

No comments:

Post a Comment