Monday, February 14, 2011

Weekend yang best..

weekend aritue..byk gak aktiviti aku bersama keluarga.. memang best.. so ari sabtu tue..aku pi attend wedding anak x-bos aku kat area gombak sane...majlis nye meriah tapi sayang katering dye kurang enak..kalo lah memang katerer tue sambil lewa camtue..tak berkat business dye..sori to say la kan..bukan nak mengutuk..tapi tue la..nasi nye keras..then ayam masak merah tue..cam semalam punye..ayam mak oii..keras berdentum..cian my x-boss..dah la dye terima 2 orang menantu..dah tentu la ramai tetamu jemputan kan..kami sampai je dah la memang tengah lapar giler..alih2..makan je..adoii ai..potong betul la..hampir separuh dow nasi aku tak abis..adik aku si din yang kuat makan tue pun same tak bis separuh..kate dye..tak bole blah dah..huhu..aper2 pun congrate pade x-boss aku Encik Nazlan bin Bodin atas majlis perkahwinan putera2 beliau..semoga mereka kekal hingga akhir hayat..

balik dari wedding tue..aku pie hantar en. cinta hati ke danau kota..ade appointment emas kat sane..so din drive bawak aku n irfan balik..kat umah..kami layan cite Aku Masih Dara..so far cite dye bagus..banyak nasihat dan pengajaran kite leh dapat daripada cite tue.. layan2 tv n irfan darwisy..dalam pas maghrib en.cinta hati call suh amik dye kat danau kota..so aku ngan din n irfan pie la amik en.cinta hati.. smpai2 je umah memang penat sangat n terus tido..so abisla episod ari sabtu aku..

pagi ahad tue..alang n family datang apartment aku..bawak anak2 dye mandi kat kolam renang..so aku n en.cinta hati pun same2 pie mandi kolam tuk bagi irfan darwisy mandi same..adik aku din pun join same..mase tue kami je yang de kat situ..so ape lagi..kolam ini aku yang punye la..hehe..irfan suke sangat mandi kat situ..smpai bibir dah biru..gigi dah ketar2 dah..still gak nak mandi lagi..layan2 mandi..then dalam kul 11.30 kami pun naik tuk siap2 ke kajang..

adik aku yang bongsu , raidah dapat offer ikut program ape entah..yang dye offer pada fresh graduate yang tak keje lagi..4 bulan tak silap aku kursus tue..so dye sewa umah kat kajang..mak ayah aku datang anta dye smbil nak tgk la kan anak dara dye tue duk kat mane..ude drive coz adik aku pun drive kete kancil dye bawak ke kl nie..senang la dye nak pie memane..so dalam kul 12 lebih aku gerak pie kajang..when dah smpai kat umah sewa adik aku..angkat barang2 dye yang banyak tue..nak duk situ 4 bulan je..tapi barang2 dye mak aii..cam nak duduk 4 tahun..entah ape yang banyak sangat pun aku tak tau.. so pas settle semua kami semua pun pie makan kat area rumah aku n alang..

kami semua makan kat Restoran Jingga..masakan kat restoran nie memang best dow..even mahal skit..tapi aku rase memang berbaloi baloi..memang puas hati la dengan semua makanannye..presentation pun menarik..kami sekeluarga memang melantak sampai bis..Alhamdulillah..kenyang..hehe.. aku de attach kan sekali gambar lauk yang kami makan..perghh..memang terbaaaiikk...

pas makan kami semua pie umah alang..lepak..ude yang drive dari melaka terus tido..nak rehat katenye..mak n abah pun naik atas pie solat n rest kat bilik..kami yang lain nie..pie layan cite hantu kak limah balik umah..cam biase la..memang ketawa tak hengat punye..cam first time je tengok cite tue..hehehe.. so dalam kul 4 lebih..kami minum petang lak.. jadual ari tue memang dok makan je..alang n adik kuar pie beli goreng pisang n sewaktu dengan nya..pas minum petang..mak, abah n ude pun beransur pulang ke melaka..

aku, en.cinta hati, irfan, din , adik aku n bf dye safri pie umah aku dulu..aku naik solat n siap2 then tolong adik pie angkat barang dye lagi tuk dye bawak balik ke kajang..then pas tue kami terus pie alamanda..pie layan bowling..heheeh..sebelum nie aku tak suke main bowling kat alamanda..coz lane dye tak best..asyik masuk longkang je..tapi ari ahad tue..best lak..asyik spare je..ehehe..en.cinta hati n din pun suke..memang enjoy la main bowling..rase nnti cam nak beli bola sendiri je..pastue beli sarung tangan..wah..baru ade gaye...tapi main cam hampeh gak..kih..kih.. kami main 2 game je..coz en.cinta hati kalo ikutkan ade appointment emas kul 8.30 malam..when kami dah kuar nak ke parking baru en.cinta hati dpt call..appointment cancel..geram je aku..kalo tau awal..mesti nak tambah game lagi..hhehe..so kami pun dah kepenatan..pagi tadi berendam..petang lak main baling2 bola..so balik tue je..memang dah tak larat pun..irfan on the way balik tue dah tido..so sampai2 umah je..kami makan burger..then layan tv..din tgh layan2 tv terus tido dah..aku sempat gak la layan tenet lagi..then basuh2 muke..pakai mask..so dalam kul 12 gak ah aku baru pie masuk tido..mase tue semua orang dah tido dah..ah..weekend yang quite memenatkan tapi best ..yang penting kite...enjooooyy.... heheh..




bersama sebahagian dari keluarga tercenta ku..

bersama en.cinta hati dan permata hatiku













No comments:

Post a Comment